דילוג לתוכן הראשי

היכרות מקרוב - אילו תהליכים מתרחשים בגוף בזמן העישון


אתה יודע שעם כל שאיפה של סיגריה, אתה שולח כמות מסוימת של ניקוטין למוח שלך. ניקוטין הוא כמו הירואין ניכנס לתוך הורידים שלך  

 
המעשן סובל מסימפטומים שונים לאחר כיבוי הסיגריה הניקוטין מתחיל לעזוב את זרם הדם במהירות. התחושה חסרת המנוחה מתחילה ומעוררת רצון לעוד סיגריה. אחרי 5-6 דקות ההשתוקקות מסתיימת. בדרך זו המעשן מקבל אספקה ​​טרייה של ניקוטין. זה לא הסוף. המנגנון הוא כמו מעגל קסמים, תהליך שלא נגמר. אנחנו צריכים 
אבל שוב נשאלת השאלה איך?
זה הטעות שלנו שאנחנו לוקחים את הניקוטין כפקודה שיש לבצעה למעשה זה כמו מפלצת שמבקשת את האוכל שלה אחרי כל דקה. אנחנו לא צריכים לציית לה כל הזמן. אבל עדיין אנחנו עושים. אחרי כמה זמן שולחת מסר למוח לדרוש יותר ניקוטין . וכך אנחנו נושפים עשן, וחושפים את עצמנו לאלפי כימיקלים מזיקים, שחלקם גורם לסרטן.
 
עישון גם מגביר את קצב פעימות הלב שלנו. מעשן נוטה לסוגי הסרטן שונים מבן אדם רגיל שלא מעשן

מחקרים מראים שנשים שמעשנות מגדילות ב-20 אחוז את הנטייה לסרטן מאשר גברים. סרטן השד הוא אחת הצורות הגרועות ביותר של הסרטן

מעשנים יכולים לסבול מהתקף לב מכיוון שהעשן שהם שואפים חוסם את עורקי לב. חסימה של וריד שמספק דם ​​שבסופו של דבר גורם  להתקף

התקפת לב חמורה לפעמים מגיעה למוות. לבסוף אנו הופכים להיות מזון של המפלצת. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להציל את עצמנו, אבל עדיין אנחנו לא מסוגלים לברוח. ישנן דרכים רבות כל כך אשר יכולות לעזור לנו כמו פעילות גופנית, תזונה מזינה עשירה בסיבים המסייעים לחיסול הפסולת שמשאירה הסיגריה אנחנו מתעוררים רק כאשר מתעוררת איזושהיא בעיה כתוצאה מהעישון ולפעמים זה מאוחר מדי וגורם לנו לסבול כל החיים.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יורם לוינשטיין מספר על הדרך הקלה להפסיק לעשן

להפסיק לעשן, משימה בלתי אפשרית הפוך אותה לאפשרית

להפסיק את אחד מההרגלים האהובים עליך הוא באמת דבר מאוד קשה. אפילו, להוריד בכמות הוא גם דבר קשה לעשות. לדוגמא, לאחר שעשית בדיקה הרופא שלך ייעץ לך לקחת כמות קטנה של סוכר בתה שלך או לצמצם את כמות המלח במזון שלך. חיתוך כמות או מלח או הסוכר הוא קשה מאוד  בדומה לכך הפסקת העישון ישנם כאלה שירגישו שהפסקת העישון  " משימה בלתי אפשרית " כמו שכולנו יודעים עישון הוא כמו רעל והעבודה היחידה שלו הוא להרוס את האדם דבר היחיד שצריך לעשות להפסיק אותו בכל מחיר. אל תטרחו על הזמן שאתם משקיעים בהפסקתו. כבר עשית את הצעד הראשון לקראת הפסקת ההרגל הזה. תתמשיך בכיוון הזה וזה אומר שיש לך סיכוי טוב להצליח במשימה לא מן הנמנע כי לא תוכלו לקבל את היעד הרצוי בניסיון הראשון. לכן, מעולם לא לאבד את קור הרוח, להמשיך לנסות כדי להיפטר מהרגל לעשן זו משימה קשה לביצוע, כמו סיגריות הניקוטין ממכר והמעשן מתמכר לזה. ניקוטין מגביר את כמות הדופמין בגוף. כאשר דופמין זה נכנס למוח, המעשן מקבל תחושה נחמדה, בשל השפעתו   זה איטי אבל בינתיים תהליך יעיל להיפטר מההרגל לעשן באופן קבוע. ישנם מספר מוצרים ז

מהי השיטה היעילה ביותר כדי לחנך את הילד שלך על עישון

מחקרים מראים שמבוגרים יכול להפסיק לעשן תחת טיפולו של יועץ ורופא אבל האפשרות הזאת היא כמעט בלתי אפשרית עבור בני נוער גיל טרום ההתבגרות הוא גיל שבו אנחנו רוצים לחוות כל חוויה בין אם טוב או רע ההרגלים שלנו יתחילו להיות בשלב זה כמו עישון רובנו לוקחים שאיפה ראשונה רק כדי לעשות רושם ליד חברים שלנו ובהמשך זה הופך להרגל מזיק    אז אם כן מהם הצעדים שיכולים לסייע לך כדי להבטיח את שלומו של הילד שלך? בדרך כלל ילד לומד מההרגלים של הוריו אם אתה מעשן מול הילד שלך הילד מיישם את מה שהוא רואה אצלך אם הוא רואה  למשל שאתם אוכלים מזון בריא סביר להניח שהוא יחכה את ההרגלים הטובים הללו אם הוא רואה את הוריו מעשנים יש סיכוי טוב שגם הוא יעשן  דבר עם הילדים שלך אתה יכול להתחיל מהסברים על לב  וריאות  ואחר כך להגיע להרגלים רעים שפוגעים בתפקוד התקין של הגוף שלהם כדאי להוסיף תמונה מנטלית שתמחיש זאת כלומר תמונה שמציגה את התוצאות של העישון במקום לשבח את מגמת העישון נסה למתוח ביקורת על שחקנים שמעשנים בסרטים ובתוכניות טלוויזיה ודא שאתה עושה את זה מול הילדים שלך ספר לילדים שלך על השפעות המזיקות על